Over de Remark Groep

Mission Statement

Remark is een verkoopgerichte fabrikant en exclusief distributeur van drogisterij gerelateerde merken in zowel Nederland als daarbuiten.

Remark streeft ernaar toegevoegde waarde te bieden door op dynamische, creatieve en toonaangevende wijze innoverende merken te vermarkten op basis van een conceptmatige aanpak. Hierbij zijn optimale service, detaildenken en een loyaal partnership ten opzichte van zowel leveranciers als afnemers voorwaarden.

Feiten en cijfers

  • Distributie in meer dan 5000 winkels

  • Marktleiderschap in meerdere segmenten

  • Eigenaar van het oudste officieel geregistreerde merk: De Vergulde Hand

  • Sterke en stabiele groei in de afgelopen 10 jaar

Groepsconstructie

Remark Cosmetics houdt zich binnen de Remark Groep bezig met het ontwikkelen, fabriceren en vermarkten van cosmetische artikelen.

Remark Trading houdt zich binnen de Remark Groep bezig met het ontwikkelen, fabriceren en vermarkten van zogenaamde toiletries / personal care producten.

Remark Pharma houdt zich binnen de Remark Groep bezig met het ontwikkelen, fabriceren vermarkten van gezondheids- en probleemoplossende producten.

De Remarker: De ruggegraat van de onderneming

Het succes van Remark is te danken aan een team enthousiaste collega’s die bij het uitvoeren van hun primaire functie een gezonde balans kennen tussen verantwoordelijkheid en bevoegdheid.

Als lid van het Remarkteam trachten ze bij voortduring de prestaties van henzelf en die van hun collega’s te optimaliseren, met als achtergrond de kennis, dat de zwakste schakel de sterkte van de ketting bepaalt. Dit continue streven naar optimalisatie kenmerkt ons credo: "Goed is niet best!"

De Remark cultuur kenmerkt zich door een no-nonsense mentaliteit, hard werken, doorzetten en "het platte van de voeten beneden".

Dit zijn eigenschappen die passen bij de Remarker. De organisatie impliceert een hoge mate van vrijheid in een groot aantal functies, waarbij de balans tussen verantwoordelijkheid en bevoegdheid niet uit het oog wordt verloren.

De gemiddelde leeftijd van de Remarker is jong te noemen. Dynamiek en enthousiasme zijn eigenschappen die bij een Remarker niet mogen ontbreken.

Het leidinggevende kader bestaat uit zeer capabele leden die verantwoordelijk zijn voor een deel van de leiding in de organisatie. Hiermee is continuïteit in de operatie gewaarborgd.

Bekijk organigram

Historie van Remark

  • 1989

    Op 5 mei 1989 startte mevrouw A.K. Wouda-Kramer haar éénmansbedrijf vanuit een garage. De kracht van dit bedrijf was al snel de distributie middels service merchandising van decoratieve cosmeticaproducten.

  • 1992

    De activiteiten en het assortiment breidden zich voorzichtig uit tot het moment waarop de heer J. Wouda en hun beide zonen toetraden tot het bedrijf. Er werd besloten merken aan te kopen om continuïteit te borgen. Daarna was de groei explosief te noemen.

  • 2017

    Met als achtergrond de service merchandising- expertise van mevrouw A.K. Wouda en de retail ervaring van de heer J. Wouda maakt het de Remark Groep tot wat het nu is: een dynamisch en betrouwbaar bedrijf.

Certificeringen & lidmaatschappen

  • ISO 13485

    ISO 13485 is een kwaliteitsysteem voor fabrikanten van Medische Hulpmiddelen. Door deze certificering is Remark in staat Medische Hulpmiddelen te vermarkten.

  • GS1

    Ten behoeve van een efficiëntere samenwerking met haar afnemers wisselt Remark artikelgegevens uit via een centrale datapool en worden orders verwerkt middels EDI.

  • Nederlandse Cosmetica Vereniging

    De Nederlandse Cosmetica Vereniging is de brancheorganisatie van fabrikanten en importeurs van cosmetica.

  • Neprofarm

    Neprofarm is de Nederlandse Vereniging van de Farmaceutische Industrie van Zelfzorggeneesmiddelen en Gezondheidsproducten, en vertegenwoordigt de belangen van fabrikanten en importeurs van geregistreerde merkgeneesmiddelen die zonder recept verkrijgbaar zijn.